Preventivna medicina: kako poboljšati cirkulaciju i ugrijati stopala i šake

Zimi nam se često događa, da nakon kratkog boravka napolju, uđemo u toplu prostoriju, a ne osjećamo ni stopala, ni šake. Koliko god da smo toplo obučeni, i u toploj prostoriji, treba nam dosta vremena da se ugrijemo i vratimo u normalu. Riječ je o lošoj cirkulaciji, koja nastaje kada vene i arterije izgube elastičnost, što otežava protok krvi kroz cijelo tijelo. Loša cirkulacija može nastati uslijed nedostatka fizičke aktivnosti, ishrane siromašne vlaknima, visokog nivoa holesterola, pretjerivanja s masnom hranom, pušenja i svakodnevnog stresa.

Simptomi loše cirkulacije su:

-vrtoglavica

-utrnulost

-svrbe(peckaju) nas šake i stopala

-bolovi u nogama pri hodanju

-stalni ili čest umor

Ove simptome ne smije ignorirati, jer mogu dovesti do većih zdravstvenih problema, i čak srčanih i moždanih udara. Da bi se donekle izliječila slaba cirkulacija, potrebno je povećati fizičku aktivnost. Ukoliko ste „kućni tip“ i vani izlazite samo ako morate, cirkualciju ćete poboljšati vježbama istezanja (u kućnoj varijanti), koje će vam oduzeti svega 15-20 minuta dnevno. Nakon što se probudite, lagano izmasirajte svoja stopala i ušne školjke. Nakon masaže, uradite vježbe istezanja (istežite ruke, prvo jednu pa drugu, pa obje, zatim noge), koje će vam poboljšati cirkulaciju i učiniti da mišići tokom zime ostanu u dobrom tonusu.

  1. Rotirajte vrat-glavu okrenite u lijevo, zatim u desno brojeći do 10. Poslije ovoga, vrtite glavu u krug, i vježbu završite spuštajući glavu tako da dotakne prsa.
  2. Vježba prsti-peta-ovaj vježba je odlična kada osjetite bol u nogama, utrnulost i peckanje jer pumpa krv u noge. Sjedite tako da vam koljena budu pod uglom od 90° u odnosu na pod. Podignite prste od poda, držeći pete na podu, zatim ih spustite nazad. Ponovite najmanje 10x.
  3. Istezanje mišića tijela-jutarnjim istezanjem se budite i istovremeno aktivirate svoje mišiće. Uhvatite zglob ispod šake i teglite ruke iznad glave. Ponovite vježbu s drugom rukom. Postavite šake na donji dio leđa i gurajte karlicu naprijed. Iskoračite i spustite se u polu-čučanj. Zatim istežite mišiće nogu. Vrtite šake da razgibate zglobove. Zatim vrtite stopala da zagrijete članke oko nogu.
  4. Kraće šetnje– najbolja vježba za cirkulaciju je hodanje. Mišići nogu se stežu i opuštaju svakim korakom. Na ovaj način se pumpa krv u cijelo tijelo. Hodanjem se snižava krvni pritisak. Počnite sa kratkim šetnjama 2 do 3x sedmično.
  5. Istezanje šake-raširite i istegnite prste na rukama. Potom stisnite šaku u pesnicu i držite tako nekoliko sekundi, pa opet raširite prste. Ova vježba spriječava grčeve i poboljšava cirkulaciju. Ruke opustite pored tijela i kružnim ih pokretima okrećite u ramenima u trajanju od 1 minute.
Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s