VAŠI NOKTI MOGU BITI ODRAZ VAŠEGA ZDRAVLJA

Zdravi nokti su jaki, savitljivi, ružičaste boje i bez pjega. No krhki i suhi nokti koji se listaju i lome, nisu samo kozmetički problem, već mogu biti i znak pomanjkanja nekih nutritivnih tvari, ili odraz lošeg zdravlja organizma, piše magazin “Narodni lijek.com”. 

nokti

Muče li vas krhki nokti, pokušajte sljedeću terapiju za uspješno liječenje sindroma.

Imajte na umu kako je svaka promjena na površini nokta siguran znak poremećene ravnoteže u organizmu. Na zdravlje i izgled noktiju utječu brojni činitelji. Hladno vrijeme, stres, ugrožen imunološki sustav i nedostatak nekih nutrijenata mogu također pridonijeti krhkosti noktiju. Ipak, prehrana je najvažnija. Problem sindroma krhkih noktiju često se može uspješno liječiti kombinacijom nadopuna i sredstava za njegu noktiju.

Kada je u pitanju struktura noktiju, bjelančevina keratin te kombinacija minerala kalcija, selena, sumpora i kalija čine strukturu nokta. Stoga jaki i zdravi nokti ovise o dovoljnom unosu tih nutrijenata. Važno je znati i to kako je kvaliteta noktiju u uskoj vezi s radom jetre.

Iako su nokti zapravo mrtvo tkivo, rastu iz korijena nokta koji je živ i to u prosjeku oko 0,3 cm mjesečno. Nokti rastu brže ljeti nego u bilo koje drugo godišnje doba. Da bi izrastao sasvim nov nokat na prstu ruke, potrebno je četiri do šest mjeseci, a kako bi izrastao nov nokat na nožnom prstu, potrebno je od osam do dvanaest mjeseci.

Evo i savjeta, kako prehranom do zdravih noktiju. Trebalo bi konzumirati onu hranu koju voli jetra: cjelovite žitarice, povrće i mahunarke; potrebno je svakodnevno unositi kvalitetne bjelančevine (jaja, mlijeko, sir, meso, riba i mahunarke) barem jednom na dan zbog izvora keratina; uključiti hranu bogatu kalcijem poput zelenog povrća, nemasnih mliječnih proizvoda, sardina i badema. Kalcij se može dobiti i preko dodataka prehrani. Ukoliko se odlučite za taj način, obratite pozornost da se kalcij nalazi u obliku kalcijevog citrata i da u svom sastavu, uz kalcij, ima magnezij i vitamin D, kako bi se bolje iskoristio.

Također, treba konzumirati sve vrste sjemenki i orašastih plodova jer su dobar izvor biotina i esencijalnih masnih kiselinama. Esencijalne masne kiseline igraju važnu ulogu u zdravlju kože, kao i noktiju. Što češće bi trebalo jesti povrće koje sadrži sumpor poput kupusa, brokule, cvjetače, prokulice. Sumpor je važan kod stvaranja keratina.

Pokušajte, otrovati se sigurno nećete, a vaše zdravlje će biti puno bolje, dok će vaši  lijepi i pravilno njegovani nokti doprinijeti i vašem ljepšem izgledu.

http://www.fena.ba

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s